Ο Δάσκαλος και το σχολείο


Την ώρα που εμείς αγωνιζόμαστε να γίνουν τα Τ.Ε.Ι. ανώτατα δηλ. Α.Τ.Ε.Ι.  ή  Π.Α.Τ.Ε.Ι. δηλ. πολύ ανώτατα και ο Υφυπουργός Παιδείας   ετοιμάζεται να εξαγγείλει την κατάργηση της βάσης του 10, στην άλλη πλευρά του ατλαντικού ο πρόεδρος Ομπάμα ύστερα από την υγεία , αποφάσισε να ασχοληθεί με την παιδεία και ακούστε τι λέει ο αθεόφοβος:

«Από τη στιγμή που οι μαθητές περνούν την πύλη ενός σχολείου, καθοριστικός παράγοντας της επιτυχίας ή της αποτυχίας τους δεν είναι το χρώμα του δέρματός τους ή το εισόδημα των γονιών τους, αλλά ο δάσκαλος που στέκεται εμπρός τους στην τάξη»,

«Οι καλοί εκπαιδευτικοί που οι επιδόσεις των μαθητών τους βελτιώνονται περισσότερο, θα αμείβονται καλύτερα… Και είμαι σαφής πως δεν υπάρχει καμία δικαιολογία να συνεχίσουν να διδάσκουν άνθρωποι που τους έχει δοθεί μία ευκαιρία, δύο ευκαιρίες, τρεις ευκαιρίες για να βελτιωθούν -και δεν το κάνουν».

Και πώς θα μετριέται αυτό.

Ήδη στις Η.Π.Α. ελέγχεται το επίπεδο γνώσεων στις επιδόσεις των μαθητών του δημοτικού σχολείου  στη γλώσσα και τα μαθηματικά αλλά τώρα προτείνεται οι εκπαιδευτικοί να αξιολογούνται και με άλλα κριτήρια, όπως π.χ. η άνοδος της συχνότητας της παρουσίας των μαθητών στα μαθήματα ή η αύξηση των ποσοστών επιτυχούς τους αποφοίτησης.

Και τι θα γίνεται με τα σχολεία που δεν έχουν καλά αποτελέσματα:

Ανάμεσα στα μέτρα συγκαταλέγονται το πλήρες κλείσιμό τους ή η απόλυση τουλάχιστο του 50% του διδακτικού προσωπικού και η συνεχής αξιολόγηση της επίδοσης των εκπαιδευτικών·

«Αν ένα σχολείο συνεχίζει να αποτυχαίνει επί χρόνια, αν δε δείχνει κανένα σημάδι βελτίωσης, τότε κάποια στιγμή θα πρέπει να λογοδοτεί για τα αποτελέσματά του» δήλωσε ο Ομπάμα.

Αυτό ακριβώς συνέβη στο Ροντ ‘Αιλαντ την προηγούμενη εβδομάδα  όταν απολύθηκαν και οι 93 εκπαιδευτικοί ενός σχολείου που είχε τόσο κακά αποτελέσματα ώστε μόλις το 7% των μαθητών της Β’ λυκείου περνούσε τη βάση των τεστ στα μαθηματικά!

Και να σκεφθεί κανείς ότι όλα αυτά για να γίνουν δεν χρειάζονται χρήματα, θα έχουν σίγουρα την επιδοκιμασία ολόκληρου του ελληνικού λαού εκτός ίσως από μια μικρή μειοψηφία τεμπέλικης δασκαλοσύνης που έτσι κι΄αλλιώς  έχει βλάψει ως τώρα το μέλλον τόσο πολλών νέων ανθρώπων.

About gyras

Μπέζας Αργύρης ή Γκύρας κάτοικος Ηγουμενίτσας
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ο Δάσκαλος και το σχολείο

  1. Ο/Η pap λέει:

    Στο «Ελλαδιστάν», αν θυμάσαι, προκειμένου να λειτουργήσουν οι νομοθετημένες εξετάσεις των εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ είχε γίνει χαμός. Στη χώρα μας γενικώς κάθε είδους αξιολόγηση θεωρείται «αιτία πολέμου».
    Η μεταρρύθμιση της παιδείας μας μπορεί να προχωρήσει μόνο μέχρις εκεί που συμφωνεί ο κάθε «Καλομοίρης» της ΟΛΜΕ. Παρότι έχουμε την πιο ακριβή εκπαίδευση στο κόσμο (με υπολογισμένες τις δαπάνες των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων) έχουμε το χειρότερο παραγόμενο αποτέλεσμα.
    Μόνο ένα κίνημα γονιών, μαθητών και δημοκρατών καθηγητών θα μπορούσε να αποκαταστήσει την πολιτική δημοκρατία στην εκπαίδευση η οποία είναι απαραίτητος όρος για την ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού κινήματος για τη δημιουργία ενός δημοκρατικού σχολείου προόδου και ανάπτυξης.

  2. Ο/Η ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ λέει:

    Η ΄΄ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ΄΄ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

    ΄΄Φοβαται΄΄ ταχατες το ακαδημαικο κατεστημενο και τα συνεργαζομενα φοιτητικα ταγματα εφοδου την ΄΄υποβάθμιση΄΄ της Ελληνικης ανωτατης εκπαιδευσης απο τα ΚΕΣ και τα μη κρατικα πανεπιστημια, ενω δεν τους ενοχλει η εισοδος σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ με βαθμολογια κατω του 10…. Για τις διεθνεις καταταξεις που τοποθετουν τα Ελληνικα πανεπιστημια στον πατο εχουμε μιλησει και παλαιοτερα. Οπως συμβαινει και με την ΟΛΜΕ με τις αντιστοιχες μαθητικες καταταξεις έτσι και η ΠΟΣΔΕΠ προσπαθει να μας πείσει για την ΄΄μοναδικοτητα΄΄ του Ελληνικου Πανεπιστημιου που δεν θελουν να αναγνωρισουν οι ΄΄υποταγμενοι΄΄ στο ΄΄κεφαλαιο΄΄ διεθνεις αξιολογητες…

    Διαβαζοντας καποιος το παρακατω άρθρο της Καθημερινης με τις αποψεις αλλοδαπων φοιτητων που βρεθηκαν στην χωρα μας

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_100006_28/02/2009_305277

    συνειδητοποιει πραγματι την ΄΄μοναδικοτητα΄΄ της Ελληνικης ανωτατης εκπαιδευσης…οχι φυσικα οπως την εννοει η ΠΟΣΔΕΠ και οι συμπαραστατες τους αντιδραστικοι στον ΣΥΡΙΖΑ.

    Τελικα τι συστημα ειναι αυτο;

    Μην είναι Ευρωπαικο;

    Η οργάνωση και τα πανεπιστημιακά κτίρια δεν «πιάνουν» ούτε… τη βάση! «Επέλεξα την Αθήνα, γιατί το προσφερόμενο μεταπτυχιακό ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον», λέει στην «Κ» η 24χρονη Γερμανίδα Juliane Girke. «Την πτυχιακή μου, όμως, θα τη γράψω στην Αυστρία όπου πήρα το πρώτο μου πτυχίο. Οι βιβλιοθήκες εδώ είναι σχεδόν ανύπαρκτες!»«Το πανεπιστημιακό σύστημα μοιάζει πολύ με σχολικό! Ολα πρέπει να τα μάθουμε όλα απ’; έξω» παρατηρεί η Juliane. Μπα…

    Μην ειναι Ασιατικο;

    «Ας ξεκινήσουμε από τις εγγραφές» σχολιάζει η Ayse. «Στην Τουρκία γίνονται ηλεκτρονικά, εδώ πρέπει να περιμένεις με τις ώρες στην ουρά και όταν φθάσεις στη γραμματεία, η υπάλληλος βρίσκεται στα όρια της υστερίας!» Την εξήγηση του «φαινομένου» σκονακι δίνει η Lisa από το Λίβανο, που έκανε το μεταπτυχιακό της στα οικονομικά στην Αθήνα. «Με στεναχωρούσε ιδιαίτερα ότι οι συμφοιτητές μου, αν και βρίσκονταν στο μεταπτυχιακό επίπεδο, δεν ενδιαφέρονταν παρά για το χαρτί» λέει με πικρία. «Ας μην γελιόμαστε, έτσι όπως λειτουργεί το σύστημα εδώ, πρέπει ο φοιτητής από μόνος του να δραστηριοποιηθεί για να προοδεύσει», τονίζει η Ayse. «Στο λύκειο κάναμε πειράματα και τα διάφορα όργανα μού ήταν οικεία. Δεν ίσχυε όμως το ίδιο για τους Ελληνες συμφοιτητές μου που στο πρώτο έτος δεν είχαν ξαναδεί δοκιμαστικό σωλήνα». Μπα…

    Βρε λες να ειναι Λατινοαμερικανικο;

    Το ελληνικό φοιτητικό κίνημα και οι τρόποι έκφρασής του προκαλούν την έκπληξη και του Αργεντινού Diego. «Και εμείς κατεβαίνουμε στους δρόμους, αλλά συνεχίζουμε εκεί τα μαθήματα!». Μπα…

    Ε δεν μπορει θα ειναι τουλαχιστον Αφρικανικο…

    Ομως και οι ακαδημαϊκές μέθοδοι φαίνεται να απογοητεύουν τους νεαρούς επισκέπτες. «Δεν είναι τυχαίο ότι όσες φορές απαιτείται κριτική σκέψη στις εξετάσεις, οι φοιτητές «πατώνουν»», προσθέτει ο Κενυάτης David Onyango, μεταπτυχιακός φοιτητής στη Φαρμακευτική Πατρών. «Το σκονάκι στην Ελλάδα έχει φθάσει στο… ανώτατο επίπεδο! Από ποια ηλικία ξεκινάει η εξάσκηση;» αναρωτιέται ο David. Ουτε…

    Η Ελληνικη Ανωτατη εκπαιδευση ειναι τελικα πραγματι….΄΄μοναδικη΄΄….

Σχολιάστε